Jumlah Paparan Pelawat.

Isnin, 26 Mac 2012

Badi betullaaah.

Minggu-minggu yg berlalu pergi, merupakan antara minggu-minggu yg meletihkan minda serta melemaskan Badi di dalam kehidupan dunia. Badi bukan apa, cuma kadang-kadang tu, terasa diri Badi ni seolah ditarik ke dalam lumpur kerja yg akhirnya menelan Badi hidup-hidup.




Ahhh. Kenapalah dari mula lagi Badi tak terfikir nak membahasakan diri Badi ini sebagai Badi, kan? Badi (mencarut) betullah.




Pernah satu haritu, bila ada yg memanggil nama Badi.... dengan tegasnya;



"Wohooooiiii Badiuzzaman.....!!!"



Badi boleh pulak tersilap dengar...



"Wuhaaaiiii Badiozawa.....~~~"




Teruknya.



Eh, lupa pulak. Yuolz kalau nak tahu kan... Badi sekarang tengah sibuk pergi gym. Yelah, otot-otot yg ada ni sayang pulak kalau dibiarkan berhabuk. Sekali sekala teringin jugak Badi nak berlengan Lin Dan dan berkaki Azizulhasni. Cuma kalau berbadan Amirulhadi tu je yg Badi mintak dijauhkan.



Tapi kan....... Ada satu je lagi masalah.





Macam mana nak jalan dengan kaki yg tak terkepit ha? Badi tak reti la yuolz.

Rabu, 25 Januari 2012

Nyah Pinky.



Aku suka warna pink.


Aku


Suka


Warna


...

...


PINK.




Sebagai seorang lelaki yg lemah lembut dan tegap, aku sangat menyukai warna pink. Ironinya, 90% wanita tidak sukakan lelaki yg berpakaian pink. Walhal, 90% lelaki yg berpakaian pink, tidak sukakan wanita.



"Helloooo. Ni Badiuzzaman okeyyy"


Ini adalah antara ayat kegemaran aku selain ayat-ayat lain yg berakhir dengan "Nyahhh". Cuma kadang-kadang entah kenapa, perkataan Nyah tu tak duduk dibelakang. Contohnya macam,


"Nyah kau dari sini, Nyahhh".



Eh.



Aku silap. Rupanya Nyah tu ada di mana-mana tak kira depan dan belakang.



Satu lagi, bila aku silap. Aku suka cakap macam ni.



"Eeeee ta sukew ta sukew ta sukew la! Menci!"



Sekarang ni baik kata yg pink tu bes, sebelum aku cakap macam yg atas ni. Dengan gedik yg penuh penghayatan.



Jumaat, 13 Januari 2012

Penendang.

Sebagai seorang lelaki berotot yang normal, aku mempunyai sepasang kaki yang mampu menendang apa sahaja dengan baik. Majlis-majlis menendang bola, tong sampah, pintu, dan manusia sering mengundang aku sebagai jemputan khas. Mungkin kerana sepasang kaki yang aku miliki tampak meyakinkan dan mampu memberi kesan khas. Malah sehingga kini, KRU masih belum menghasilkan kesan khas setaraf penendang ku.


Atas dasar keyakinan diri dengan ribuan jemputan ke majlis-majlis menendang, sepasang kaki ini tidak lagi menoleh kebelakang malah terus menendang ke hadapan walau apa rintangan yang hadir.


"Kelepuk...kelepak...kelepuk...kelepak"
Begitulah deruan kemegahan pasangan kaki ku melangkah ke arah kecemerlangan.


"Duubb!!" dengan tidak semena-mena, sebatang penendang dilepaskan ke arah batu konkrit menunjukkan rasa baran ku akibat dicabar mentah-mentah oleh segelintir masyarakat yang mempertikaikan keaslian otot-otot ku. "Pantang aku dipertikaikan otot-otot keras aku ni". Bisikku di dalam hati, bukannya kaki.


Sesudah sahaja penat melepaskan ratusan penendang, aku duduk bersimpuh dan mula menenangkan diri dengan mengalunkan lagu kegemaran ku ketika ini.


"Ingin ku gigit-gigit-gigit cuping telinga mu......."