Jumlah Paparan Pelawat.

Selasa, 20 Disember 2011

Ada Apa Dengan Nama.

Aku teringat, akan sebuah teka-teki (betulkah sebuah, atau suatu, atau satu?): ia milik kita, tetapi orang lain yang menggunakannya, apakah ia?

Sabar. Ia memang teka-teki budak-budak, senang saja. Jawapannya : nama kita. Ya lah, kita punya nama, tapi orang lain yang panggil nama kita.

Tetapi tidak bagi situasi sebegini:

Demi Lovato : Avril, jom la makan malam..
Avril Lavigne : Alaa Avril busy laa.. Nak kirim boleh tak Demi?
Demi Lovato : Ooo boley jer..Tapi Demi balik lambat sikit..
Avril Lavigne : Tak apa la kalau macam tu..Avril diet makan roti aja la malam ni..


Aku perasan juga, rapper selalu sebut nama sendiri dalam lirik dia. Adakah ia dituntut dalam penulisan lirik rap?

[rap]
Hari ini tidak ku berteman
Bersendirian aku melayan perasaan
Biarkan mereka berada di awangan
Mereka belum kenal siapa Badiuzzaman!

1 ulasan:

najwa aminah abas berkata...

aku pun boleh rap gak!

dengar2.

bajet gangster macam baruah,
bile bercakap air liur bersepah,
kau datang, sikit pun aku tak kesah,
najwa da sampai baik mengalah,

woohhooo, oh yeah, *aku tak maksudkan ape2 dengan rap ni*